Wednesday, June 21, 2006


Mixern, eller matberedaren som den också kan kallas, är en av de maskiner som jag verkligen använder i köket. Den kan hjälpa till med så mycket, från pajdeg via pesto till efterrätter och glass.
Här har jag gjort en snabbglass med mango- och hallonssmak. Det var första gången jag provade Icas frysta mango och jag är väldigt positiv till den. Fina styckfrysta bitar med bara det allra godaste från mangon, dessutom inte så dyrt.
När jag gör glass som den här så höftar jag verkligen så det är svårt att skriva ett exakt recept.


Snabb yogurtglass med mango- och hallonsmak
Fryst mango i bitar (Icas eller om du har styckfryst själv)
banan
naturell yogurt (välj fetthalt själv)
frysta hallon

Mixa allt, utom hallonen, i en mixer till önskad konsistens. Häll sedan ner frysta hallon och kör ett var till. Hallonen ska inte mixas sönder helt utan vara som bitar i glassen.

Det är är verkligen jättegott och känns som en nyttig glass. Vill man ha det sötare kan man ta vaniljyogurt eller söta med socker. De flesta frysta bär passar, så det är enkelt att variera. Servera glassen direkt, den passar inte så bra att frysa igen.

1 Comments:

Blogger glamflikka said...

yes! äntligen är denna blogg på g igen!

12:44 PM  

Post a Comment

<< Home