Thursday, June 01, 2006


Efter tips från en kompis så har jag provat jordgubbssylt från Icas serie Gott liv (som ska vara nyttigare mat). Sylten, som även finns i hallonsmak, har funnits ett tag, men det var först nu jag provade den. En liten burk kostar 15,90, men å andra sidan innehåller sylten 70 procent jordgubbar (mot det vanliga 45 procent).
Färgen är fin och röd, konsistensen är bra. Det känns att det är riktiga jordgubbar i, även om det inte är några direkta bitar av bär i sylten. Smaken är god, något syrligare än annan sylt och inte lika söt. Att äta den som den är (till pannkakor och liknande) passar väldigt bra. Däremot försvann smakerna ganska snabbt när jag åt sylten med müsli och mjölk. Jag fick ta väldigt mycket för att få fram smaken, och om det är så försvinner lite av tanken med en bättre sylt. Sylten får betyget VG. Jag kommer att köpa den igen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home