Thursday, June 08, 2006


När det är bråttom och man är hungrig är det helt okej att fuska tycker jag. Däremot så nöjer jag mig sällan med halvfabrikat utan är där och pillar och lägger till så när jag står med resultatet känns det ändå inte som fusk. I går blev det bara lite tillägg till den här pastasåsen.

Pasta med kassler och ädelostsås (ungefär 3 portioner)

några skivor kassler (eller skinka)
1 paket Kelda ädelostsås
1 bit ädelost (så mycket som du vill ha)

Värm såsen i en kastrull, smula i ädelost tills du får en god smak. (Tycker man att Kelda lyckats med sin ädelsmak så kan man faktiskt hoppa den här biten).
Skär kasslern i mindre bitar, rör ner i såsen. Låt allting bli varmt.
Smaka av med salt och peppar.

Servera med pasta (jag har fullkornspasta från Willys) och lite grönsaker som till exempel kokt broccoli och blomkål (som är så gott till ädelost också).

0 Comments:

Post a Comment

<< Home