Thursday, June 08, 2006


En enkel rätt som jag ofta gjorde när jag var student är köttfärssås med senap. Det är ett lätt sätt att variera den vanliga köttfärssåsen. Eftersom jag körde på skåpsrensning i går passade den här rätten.

Pasta och köttfärssås med senapssmak (ungefär 5 portioner)

500 g köttfärs (jag tog nöt)
1 gul lök
1 vitlöksklyfta
1 burk creme fraiche
1 msk kinesisk soya
cirka 2 msk fransk senap
persilja

Hacka löken.
Stek löken i lite matfett och stek sedan köttfärsen.
Rör ner creme fraiche, pressad vitlök, soya och senap, låt puttra en stund.
Smaka av med salt och peppar. Strö över lite persilja.
Servera med pasta och grönsaker, jag har tagit en blandning från frysen.

En enkel rätt som går att variera, exempelvis är champinjoner väldigt gott i. Jag gillar senapssmaken och brukar ta mycket, men om du vill kan du ta lite mindre.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home